Есенна почивка в Боровец

В планината… това е дестинацията на последната ми почивка, която си подарих в компанията на моята половинка. Миналият уикенд се оказа идеалното време да се насладим на планинската прелест, да подишаме чист въздух и да се доближим макар и за кратко до природата. Подобни изживявания винаги са ми действали релаксиращо, а за текущата ваканция си избрахме да прекараме няколко дни в Боровец. Този курорт е сред любимите ми зимни дестинации, защото е много красив и спокоен, когато го посещаваш извън зимния сезон. Сгушен в полите на Рила планина, посреща туристи целогодишно, но, както може да се очаква, броят им се увеличава с падането на първия сняг и многото възможности за зимни спортове. Интересен факт, който е любопитен според мен, е, че в миналото Боровец е бил известен с името Чамкория, защото е бил предпочитано място за почивка на княз Фердинанд.

Иначе изборът на хотели в Боровец е огромен.  Предишният път бяхме отседнали в хотел White House и останахме много доволни. Аз обаче обичам всеки път да съм на различно място и затова след обстойно разглеждане на хотели в Боровец, много чудене и маене, се спрях на препоръка от приятели – четиризвездния хотел Radina’s way.

Потеглихме за Боровец рано-рано сутринта, че от Велико Търново дотам разстоянието не е никак кратко. По път посрещнахме изгрева, а слънцето ни съпровождаше през цялото време. На мен, както често се случва, ми прилоша от завоите, докато минавахме прохода на Стара планина. Неприятно е, защото не можах и да се полюбувам на красивата планинска гледка, но какво да се прави…

Borovec 2Пристигнахме в нашия планински курорт по обедно време и минахме покрай други хубави хотели в Боровец, докато стигнем до нашия. Останахме очаровани от обслужването и начина, по който ни посрещнаха и ни накараха да се чувстваме специални. Стаята ни беше чиста и просторна, в топли шоколадови цветове. В хола имаше камина, която създаваше приятен семеен уют, а терасата ни предостави страхотен изглед към Рила планина.

Бяхме малко изгладнели и уморени от пътя и затова се запътихме към ресторанта на хотела, където хапнахме. Останахме приятно изненадани от разнообразието на специалитети и вкусната храна. Свободното си време решихме да инвестираме в лека разходка из планината. Не се отдалечихме много, но беше достатъчно да усетим красотата на майката природа и да почерпим от нейната сила. Когато се върнахме в хотела, вечеряхме там, защото освен закуска в цената ни влизаше и вечеря. Менюто отново беше изключително богато, а храната – страшно апетитна.

Приключенията ни продължиха на следващия ден. Отново хапнахме в ресторанта на хотела, а на обяд посетихме различни заведения в Боровец виж тук. Доволни останахме от ресторант Златното пиле, където опитахме специалитета му – печено пиле на грил. Но да не останете с впечатление, че само сме яли. Направихме си също полудневен тур до Цари Мали град, който се организира от информационния център. С организиран транспорт стигнахме до село Белчин, което се намира на 25 км от Боровец. Селцето е известно с минералните си извори, а от няколко години и с античната крепост Цари Мали град. Историческият комплекс се състои от реставрирана антична крепост и средновековна църква. Направен е красив парк и детска площадка. От върха на хълма се вижда цялото село. Посетихме също етнографския музей, който е част от Стоте национални туристически обекта, и старата църква Света Петка. Тази своеобразна разходка в миналото ни зареди с патриотизъм и енергия.

През трите дни, които имахме за почивка, успяхме да се разходим в планината, да се порадваме на вековните борове и чистия въздух. Насладихме се на спа комплекса и ресторанта на хотела. Направихме си малка екскурзия, която по принцип не бяхме планирали, и ни хрумна много спонтанно. Избрахме един от най-хубавите хотели в Боровец и мога да кажа, че почивката ми беше спокойна, релаксираща и зареждаща. Чакаме с нетърпение завръщането ни в Боровец, когато ще има сняг и ще се отдадем на зимни забавления.